Katılımcı Değerlendirme Raporu
09.08.2023 tarihinde fakültemiz öğretim elemanların yönelik Öğrenme-Öğretme Ortamları konulu üç oturumluk hizmet içi eğitime düzenlenmiştir. Eğitime 100 öğretim elemanı katılmıştır. Katılımcıların %56.8’i Temel İslam Bilimleri, %24.3’ü Felsefe ve Din Bilimleri, %18.9’u ise İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü öğretim elemanlarıdır. Eğitime yönelik 74 katılımcı tarafından doldurulan ait değerlendirme formları raporlanarak aşağıda sunulmuştur.
- Sunulan eğitime dair katılımcıların bilgi sahibi olma durumlarına bakıldığında katılımcıların çoğunluğu konular hakkında genel anlamda bilgi sahibi olduklarını, eğitim sayesinde bu bilgileri tekrarlayıp pekiştirdiklerini ifade etmişlerdir. Katılımcıların bir kısmı konuların bazıları hakkında bilgi sahibi olduklarını, bu eğitim sayesinde bu noktadaki eksiklerini tamamladıklarını belirtmişlerdir. Çok az sayıda da olsa bu başlıklarda hiçbir bilgi ve eğitimi olmadığını söyleyen öğretim elemanları da olmuştur. Genel anlamda değerlendirildiğinde sunulan konular hakkında katılımcıların bilgi seviyelerinin birbirinden farklı olduğu, çoğunluk açısından eğitimin tekrar ve pekiştirme anlamı taşıdığı söylenebilir. Daha verimli eğitim için grupların ihtiyaçları dikkate alınarak daha homojen grupların oluşturulması değerlendirilebilir.
- Eğitim süreçlerinde ne öğrendikleriyle ilişkili katılımcıların geri dönüşlerine bakıldığında konuların pekiştirildiği, bazı noktalarda daha detaylı bilgi edinme imkanı olduğu, sınıfta kullanılabilecek yeni yöntemler, sınıf yönetimi ve öğrenci ile iletişim noktasında yeni bilgiler edinildiği gibi hususların genel anlamda bütün katılımcılar tarafından paylaşıldığı; bununla birlikte konuları bildiğini söyleyen bazı katılıcımlar açısından sunulan içeriğin genel bir hatırlatma anlamı taşıdığı görülmüştür.
- Alınan eğitimle ilişkili katılımcı görüşlerine bakıldığında katılımcıların neredeyse tamamının verilen eğitimden çok büyük oran memnun oldukları, eğitimi verimli buldukları, eğitimi akıcı ve sistematik olarak değerlendirdikleri görülmektedir. Bunun yanında az sayıda da olsa bazı katılımcıların eğitimin zorunlu tutulmasına, sunulan eğitimin içeriğinin öğretim üyelerini seviyesine uygunluğuna dair kısmı eleştirilerinin olduğu da anlaşılmaktadır. Bu eğitime ek olarak öğreticilerin araştırma yetkinliğini arttıracak türde (proje yazma vb.) eğitimlerin talep ettiği; öğrencilerin akademik ihtiyaçlarına yönelik araştırmaların yapılması ve bu konuda öğretim elemanlarına bilgi verilmesinin istendiği de tespit edilmiştir.
Eğitimci Değerlendirme Raporu
09.08.2023 tarihinde fakültemiz öğretim elemanlarına yönelik Öğrenme-Öğretme Ortamları konulu üç oturumluk hizmet içi eğitim düzenlenmiş ve eğitim Din Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Ayhan ÖZ tarafından verilmiştir. Eğiticiye ait değerlendirme raporu aşağıda sunulmuştur.
- Eğitim oldukça verimli ve etkileşimli olarak gerçekleştirildi. Süreçte yetersizlik hissettiğim bir durum ile karşılaşmadım.
- Eğitim sürecinde önemli bir zorlukla karşılaşmadım. Burada ifade edilebilecek temel zorluk bazı katılımcıların bu tür eğitimlerin verimliliğine yönelik dile getirdiği itiraz olabilir. Kısmen de olsa bu tür eğitimlere yönelik psikolojik bir direnç olduğu gözlenmektedir.
- Almış olduğumuz eğitimlerde ve bize sunulan dokümanlarda bazı problemler olduğu görülüyor. Paylaşılan sunuların kalitesi çok düşük ve sunum hazırlama tekniklerine uygun değildi. İkinci olarak da bilgiler faydalı olmakla birlikte çok sistematik olarak sunulmamıştı. Bu sebeple sunumları yeniden hazırlamak ve içerikte de ana başlıklara sadık kalarak güncellemeler yapmak gerekti.
Eğitim Değerlendirme Formu Toplu Sonuçları
Bu sayfa İlahiyat Fakültesi tarafından en son 16.08.2023 10:08:59 tarihinde güncellenmiştir.