Alan Tecrübesi ile Akademik Bilgiyi Buluşturan Ders : Engellilik, Sosyal Hizmet ve Din

Fakültemizde 2017-2018 Eğitim öğretim yılı güz döneminde Din Psikolojisi anabilim Dalı bünyesinde “Engellilik, Sosyal Hizmet ve Din” dersi seçmeli olarak açıldı. İlahiyat fakültesi mezunlarının toplumun farklı kesimleriyle sağlıklı iletişim kurmalarını sağlama amacını taşıyan ders, alandan uzman kişilerin katılımıyla işlendi. Son sınıf öğrencilerine yönelik olmasına rağmen bu derse diğer kademlerdeki öğrenciler de ilgi gösterdi. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İstanbul İl Müdür Yardımcısı Halis Kuralay, dersin engellilik gruplarıyla ilgili bölümünü yürüttü. Kendisi de görme engelli olan Kuralay, engelli bireylerin cami ve Kur’an kurslarına erişiminden Kur’an-ı Kerim’in Braille alfabesiyle yazılması ve öğretilmesine kadar pek çok önemli konuyu ele aldı. İşitme engelli bireylere yönelik din eğitimi konusunda ise Bahçelievler Kur’an Kursu Hocası Zekiye Kaygusuz, bir sunum yaptı. Din gönüllülerinin işaret dili bilmesinin öneminin belirterek Kur’an-ı Kerim’in işaret dili sembolleriyle aktarımı konusunda öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri gerektiğini söyledi. Bedensel engellilere yönelik yaklaşım hakkında Ümraniye Belediyesi’nden Mücahide Delman Kökce ve sporcu kimliğiyle Remzi Kökce bir derse katıldılar. Zihinsel engelli bireylerin ailelerine yönelik psikolojik destek konusunda ise uzman klinik psikolog Hafize Albayrak konuğumuz oldu. 

Dersin vizeden sonraki kısmında ise her hafta bir sosyal hizmet grubuna yönelik din eğitimi konusu işlendi. Hastanelerdeki manevi destek uygulamasını Ümraniye Devlet Hastanesi Manevi Bakım Uzmanı Aysun Özkan, cezaevlerindeki manevi destek uygulamasını Bakırköy Kadın Kapalı Ceza İnfaz Kurumu Vaizi Emine Uysal, devlet koruması altındaki çocukları Mutlu Yuva Mutlu Yaşam derneği yöneticileri ve bağımlılık konusunu da Kadıköy Hasanpaşa Cami imamı Levent Uçkan aktardılar. Alan tecrübesi ile akademik bilgiyi buluşturan ders, Yrd. Doç. Dr. Sevde Düzgüner koordinatörlüğünde gerçekleşti.

Ders katılan öğrenciler, kazandıkları farkındalık kapsamında okul içerisinde çeşitli etkinlikler planladılar. İlk olarak da fakülte içerisinde işaret dili kursu açılması ve öğrencilerin bu kursa teşvik edilmesi girişiminde bulundular.  

HIZLI ERİŞİM